Cuma, Ocak 01, 2010

F1 2010 da Değişen Kurallar

Yeni sezon yarışlarında neler değişecek?

* Gridde öncelikle 13 takım ve 26 araç ile yarışa başlanacak.

* Emekli şampiyonun geri dönmesi ile dört şampiyon pilot birbiri ile yarışacak. Kimi WRC'ye geçmemiş olsa idi beş olacaktı.

* Pit stop'larda yakıt ikmali yasaklandı. Araçlar bir önceki yıla göre artık daha ağır olacaklar, 305 km'lik yakıt alarak (yaklaşık 60 lt daha fazla) başlayacak. Bunun için araç tasarımları, dengesi herşey değişiyor olacak. Yakıtın sıralama sonrasında mı son kez yükleneceği bilgisi yok. Sıralamalarda takdikler değişecektir buna bağlı. Son grup uygulamasındaki yakıt ile yarışa devam kuralı geçerli olacaksa sırlamalarda 2-2,2 dk zamanları görülebilir.

* Araç ağırlıklarına artış geldi. 605 kg olan sınır artık minimum 620 kg olacak. Oluşan yakıt fazlası, KERS kullanacak ve uzun pilotlara sahip olan takımlarla eşitlik sağlansın diye yapılmış bir değişiklik.

* Araçların ön lastikleri daha dar olacak. Geçen sezon piti karıştıran pilotlardan sonra bu yıl lastiklerin yerini karıştıran pit ekibi görebiliriz.

* Lastiklerin üzerindeki kapaklar yasaklandı. Bu kapaklar soğutma için faydalı olsalarda değişim sırasında geçen yıllarda pekçok sorun çıkarmıştı.

* Puan verilmede yeni sistem uygulanacak. Moto GP'dekine benzer bir puanlama yapılacak.
1. 25 puan
2. 15 puan
3. 10 puan
4. 8 puan
5. 6 puan
6. 5 puan
7. 4 puan
8. 3 puan
9. 2 puan
10. 1 puan
Bu sistem ile yarışı bitiren 10 araca puan verilecek. Oran olarak bakıldığında şampiyonu etkilemeyecekmiş pilotların yorumuna göre bu sistem.

* F1 de daha önce yarışmamış bir pilotu değerlendirmek isteyen takım olursa, test için sezon dışındaki bir piste çalışmasına izin verilecek.

Şimdilik değişen kurallar kısaca bunlar.