Pazar, Ağustos 30, 2009

2009 F1 Belçika

SPA da Kers'li Ferrari birinci, Force India ikinci.

Sıralama da pol pozisyonunu kazanan Fiscihella'nın yakıt hafifliği gridin ön sırasındaki pek çok araçtan daha az değilmiş. 4. cepte yarışa başlayamayan Barrichello sonuncu sıraya düşerken, arkasındaki Raikkönen Kers ile dıştan çok iyi bir kalkış yaptı. İlk virajı tamamen kaçış alanından dönen Raikkönen ilk virajlarda 2.liğe çıkmış oldu, ilk viraj sırasında en iyi ikinci yeri Kubica en içte dönerek bulurken, Alonso burada sol ön tekerine Sutil'in kanadı ile hasar verdi.

İlk tur içinde ara bölümde başlamak zorunda kalan Hamilton, Alonso, Button'ın kalkış ve yer alma mücadelesinin risk taşıyacağını bekliyordum. Buda daha ilk virajlarda Hamilton, Grosjean, Alguersuari, ve Button'ın kazası ile ortaya çıktı. Kaza sonrası güvenlik aracı piste girdi. Tur sonunda Barichello lastik değiştirirken, Sutil de ön kanadı değiştirdi. İlk virajdaki kaza sonrası tek pitstop deneyen Alonso pitte lastik değiştirirken çok zaman kaybetti. Renault daha sonra ilk turunda Alonso'yu hasar nedeniyle hemen pite geri çağırdı. Macaristan sonrası diskalifiye cezasından temyizde kurtulan takım bu kez şansını zorlamak istemedi.

Güvenlik aracı arkasında geçilen 4 tur sonrasında Raikkönen ilk hızlanmada Fisichella'yı geçmeyi başardı. Bundan sonra ki bölümde arayı açmasını beklediğimiz Ferrari Kers olsa bile bunu yapmayı başaramadı. Force India iyi bir araç hazırlamış ve pit taktiklerini Ferrari ile aynı anda yapacak şekilde ayarlayabilmiş. Yarış boyunca iki araç sürekli aynı karede yer aldılar, tabii ki gösterildikleri sürece. Ferrarinin arkasında Brawn veya Red Bull olsa açıkcası son turlarda Ferrari yine 1.ciliği göremeyebilirdi bu performansla.

Yarışa 8. sırada başlayan Vettel iyi bir yarış çıkardı ve 2. pitstopların ardından BMW'leri geçip 3. sırayı almayı başardı. Webber pitten çıkarken risk taşıyan hareketi sebebiyle ceza alınca, puan barajı dışında kaldı. Son 3 tura kadar tek pitstop yapan Kovalainen ile 1 puan fazlası için mücadele eden Barichello motoru yağ yakmaya başlayınca yerine razı olmak ve sadece yarışı bitirmeye çalışmak zorunda kaldı. Tecrübesi ve şansı bu kez yaver gitti, aracının motoru sürati kesip kapalı parka girene kadar yanmadı.

Yarışa ikinci sırada başlayan Trulli, ilk pite girişinde benzin pompası yüzünden zaman kaybetti, sonra tur içinde arıza sebebiyle pite tekrar girdi. Burada Toyota için yarış sona erdi. Diğer Toyota ile Glock ise 10. olabildi.

Rosberg üst üste 8. yarışdan puan alarak istikrarını sürdürdü. Artık Williams daha iyi sonuçlar istiyor, bu sezon bitmeden bir podyum onlarında beklentisi.

Brawn ile Red Bull arasındaki fark 4 puan azalmış oldu Monza öncesinde. Son 2 yarış da puan alamayan Vettel burada aldığı puanla Button ile farkı 19'a indirdi, tekrar 3. sıraya yerleşti.

2010 da yarışmayacağını açıklayan BMW için evine yakın bir pistte iyi bir hafta sonu oldu. Takım ve pilotlar gelecek sene için yeni bir patron bulmak istiyor. Başarılı olunamayan sezon sonunda Toyota'dan da buna benzer bir açıklama gelmez umarım. Williams ile motor anlaşmasınında iptal edilmek istendiği söylentileri bu durumu körükleyebilir.

2010 da yeni katılacak 3 takımın motor için Cosworth ile anlaşmış olması, Renault ve Ferrari motoru kullanan müşteri takımlarının değişiklik düşünceleri seneye tüm motor üreticilerini yeniden düşünmeye zorlayabilir.

Yarış Sonucu
1.Kimi Räikkönen - Ferrari 10
2.Giancarlo Fisichella - Force India-Mercedes 8
3.Sebastian Vettel- Red Bull-Renault 6
4.Robert Kubica - BMW Sauber 5
5.Nick Heidfeld - BMW Sauber 4
6.Heikki Kovalainen - McLaren-Mercedes 3
7.Rubens Barrichello - Brawn-Mercedes 2
8.Nico Rosberg - Williams-Toyota 1

Etiketler: